La didàctica és una disciplina inclosa en les ciències de l'educació. Concretament, és una disciplina pròpia de de les ciències estrictament pedagògiques, nuclears. En aquesta subclassificació podem trobar alhora les diferents modalitats de la didàctica: la didàctica general, la didàctiaca diferencial, la didàctica especial (didàctiques específiques) i la tecnología didàctica.
En primer lloc, la didàctica general és aquella que s'ocupa dels principis generals i les normes per a dirigir el procés d'ensenyament-aprenentatge per arribar als objectius educatius. Ofereix models i visió de conjunt en la totalitat de l'objecte d'estudi. La seva funció no és l'aplicació immediata a l'ensenyament sinó analitzar críticament les grans corrents del pensament didàctic i les tendències predominants en l'ensenyament d'avui dia.
En segon lloc, la didàctica diferencial és la que fa les adaptacions necessàries a cada cas. En aquest cas, la didàctica ha de donar resposta als problemes derivats de la diversitat de l'alumnat.
En últim lloc, les didàctiques específiques tracten d'aplicar les normes didàctiques elaborades per la didàctica general a cada una de les matèries i/o camps d'estudi.

No hay comentarios:
Publicar un comentario